tisdag 3 maj 2011

Jag gjorde ju bort mig..

För ett par veckor sedan.. då vi haft lite problem med att få Robin att somna i sin säng, så kom jag på den smarta idén om att göra upp med honom att om han sov i sin säng i 20 dagar, så skulle han få en ny stor säng. Hans gamla börjar bli lite liten kanske jag ska tillägga.
Och det hela har gått ganska bra..
Han har vid ett par tillfällen somnat i vår säng, innan man kommit på honom.. men i det stora hela, så har det gått över förväntan.
Han har varje dag fått strykit över en dag i sin kalender, och han kollade ut en säng som han ville ha. Och som det va rimligt pris på...

Så igår när han skulle sova, så kom han till mig och sa..
"mamma, imorgon ska jag få min nya säng"... nu har det alltså gått 20 dagar.. och jag har ju inte alls planerat för detta. Jag bara gapade, visste inte alls vad jag skulle säga..
Men så efter jobbet fick Jerry snällt åka till Ikea och handla den sängen han valt.
Den håller vi nu på att skruva ihop, så att han kan sova i den imorgon..
Eller ja, om den nu blir ihop monterad .. det där med Ikea-möbler och karlar... ;) haha.

En smart idé från början iaf.. vart bara lite stress idag, så det blev inte alls sängen hela kvällen..
Nu BB, sen ska jag krypa tillbaka tänkte jag.

Skickat från min HTC

Inga kommentarer: