torsdag 5 maj 2011

Mira höll på att skrämma livet ur mig idag.
Aldrig varit med om att hjärtat stannat och slagit 127 extraslag på samma gång.
Hon har ju varit rosslig i halsen och hostat en del sista veckan, var till läkaren i fredags förra veckan, men de bedömde det som ingenting.. ungefär..
Men iaf, så hostade hon rejält idag (jag var då i köket när hon började), hon lät jätte konstigt så jag gick in i vardagsrummet och kommer in till en tjej som är alldeles BLÅ i ansiktet, och inte får luft.
På något konstigt vänster så fick jag snabbare än blixten upp henne, vände på henne och dunkade henne ett antal gånger i ryggen. Det kändes som en evighet men till slut började hon iallafall att skrika. Jag var 2 sekunder ifrån att ringa 112. Jag har aldrig någonsin blivit så RÄDD.
Lilla Hjärtat!!
När hon sedan börjat skrika och återfått färgen i ansiktet så fick ju jag TOKSPEL här hemma, och började storböla. USCH, det var riktigt otäckt och hoppas inte att jag får uppleva det igen.
Det fanns liksom INGENTING i närheten av henne, som hon skulle ha kunnat satt i halsen heller..

Ringde sjukvårdsrådgivningen för rådgivning. och de trodde att hon fått en "slem-propp" och därför inte kunnat andas. Eftersom hon då var sig själv igen, så tyckte de att vi skulle avvakta.
Och hon är fortfarande sig själv.. men kan lova att jag inte lämnat henne ens när jag ska ha kissat idag.

I övrigt så har denna dag varit en riktig skit dag, mått piss, och jerry har dessutom jobbat och sen vart iväg på någon viktig jobb-grej, så han är inte hemma än.
Men hoppas att han kommer snart.. skulle vara trevligt att iallafall få säga hej till varann idag. :)
Legat i soffan i stort sett hela dagen, inte orkat gjort så mkt annat alls. Så är inte speciellt trött just nu heller..
Men men.. Hoppas på att må bättre imorgon!

Inga kommentarer: