onsdag 25 januari 2012

Arbetsförmedlingen!!

Båda barnen är hos dagmamman idag. Skönt med rutiner och lite ordning.
Dock blir det en "kort" dag eftersom det nu var flera veckor (?) sedan som Mira var där sist.
Och hon är väl inte riktigt Inskolad än på Riktigt, känns det som iallafall!!

Jag själv ska till Arbetsförmedlingen. HJÄLP!!
Det här är sånt här som jag helst skulle vilja slippa.
Såna här situationer som ger Pernilla fullständig PANIK!! Hatar såna där nya situationer, sånt som man inte vart med om förut, platser man aldrig besökt. och personer man aldrig träffat. ALLT på samma gång ska jag utsätta mig för idag.
SJÄLV!! Hur sjuttsingen ska det gå?!
Man blir automatiskt 4 år och 2 cm lång, medan alla andra blir 2 meter.
Försöker ha lite Pepp-talk med mig själv; det går bra, du klarar detta, kom igen nu FÖR FAN PILLAN!!
Men vette tusan om det hjälper.
NEJ, jag vill ha ett JOBB, vill JÄTTE GÄRNA HA ETT JOBB. Börja jobba, massor till och med!
Men vägen dit.. nej usch och fy!!
Jätte bra att arbetsförmedlingen finns och allt sånt.. men nej, skulle vilja ha hittat ett jobb redan, och slippa utsättas för detta!
ANDAS!!! Det här är Läskigt, på riktigt!!
Nej, jag VET att jag låter skit fånig och allt vad man jämt för höra, men så funkar jag!
Jag är inte riktigt som alla andra.. ;) På gott och ont!!!

Ja, fortsättning följer... om man överlever detta vill säga...

Inga kommentarer: