onsdag 1 september 2010

Mycket just nu..

Är väldigt dålig på att skriva nu för tiden.. men det är ganska mycket just nu..

MVC-besöket gick väl ganska bra.
*Hjärtljuden låg på 130.
*Magen såg ut att ha växt bra.
*Blodtrycket låg än så länge ganska bra.
*En Viktuppgång på totalt 0.8kg under denna Graviditet. och det är ju inte så mycket. Men tydligen ingenting att oroa sig för ÄN iallafall. Magen har växt, men JAG går ner.

Känner mig som världens special-fall denna graviditet. och det är mycket besök inbokade.
*MVC-besök, för att hålla koll på blodtryck och vikt. Dessa görs ofta då jag hade havandeskapsförgiftning med Robin. och för att försöka hålla koll på detta under denna graviditet.
*Läkarbesök. För mina kraftiga sammandragningar, så att dessa inte ska sätta igång förlossningen redan. Samt min enorma trötthet och liten viktuppgång.
*AURORA-besök. Eftersom min skräck inför denna förlossning, och att denna ska bli lika som förra. Planering inför denna förlossning. Inte riktigt kommit fram till någon lösning som känns okej än så länge. Men det lutar åt att de ska sätta epidural och sedan sätta igång förlossningen.
*Psykolog besök. Eftersom jag inte mådde så bra det första året efter det att Robin kom. Och är ganska rädd över att det ska bli likadant denna gång.
*TillväxtUL. Eftersom Robin var så liten när han kom.

Allting är ju återkommande, Så det är MINST ett planerat besök i veckan. Så det är mycket där.
Plus att Robin ska på 4-års kontroll, syn undersökning, och upp på ÖRON och kolla om hans rör sitter kvar eller de lossnat.

Samt att man ska hinna med allt annat; vara en bra mamma och sambo, hinna med att umgås med vänner, hinna med skolan, hinna planera inför bebis ankomst. Samt förbereda sig psykiskt inför förlossningen. Samt allt i vardagen så som städning, tvättning, hämtning och lämning hos Dagmamman, matlagning.
Kan säga att jag är minst sagt STRESSAD! Och det är mycket hela tiden... så ni får ursäkta min dåliga uppdatering här.
September är dessutom en månad med SJUKT många födelsedagar. och andra händelser.
Så hur jag ska ta mig igenom denna månad vet jag inte riktigt än.. ;)

Men får ta det lite som det kommer. Läkaren har sagt att jag ska ta det lugnt och vila, och försöka att inte stressa upp mig så mycket eftersom sammandragningarna troligtvis hör ihop med den psykiska stressen över allt. Men det är ju lättare sagt än gjort. Kan inte direkt ta bort ens tankar och oro BARA SÅDÄR!!

Oj, vart lite väl långt kanske.. ;)