torsdag 27 januari 2011

Älsklingen (den stora) överraskade mig och kom hem tidigare från jobbet idag.
Blev super glad, då dessa timmar efter att jag hämtat robin varit fulla av bråk.
Vart tog min sons positiva sidor vägen?? Han är HEEELT omöjlig, lyssnar inte alls.
Idag stod han och skrek i trappen i tio minuter, fick inte in honom i lägenheten, jag undrar om vi är omtyckta av våra grannar efter denna dag?!
Jag blir skogstokig, samtidigt som jag blir helt förtvivlad när jag inte vet HUR jag ska bete mig för att han ska lyssna...
Jag tycker att jag gör rätt.. men det funkar ju inte alls!!
Hoppas detta humör går över SNARAST! Jag är trött ändå just nu, och detta suger ju åt sig all den LILLA energi som man har. Hur ska det går när han går ner i tid hos dagmamman undrar jag.

1 kommentar:

Jenny sa...

Kan vara just det som e problemet.. han e medveten om att du e hemma ensam med Mira å e svartsjuk... testar dig för att se att du fortfarande älskar honom oxå.. Bara fortsätta vara som vanligt (som innan Mira)och inte glömma bort att ge honom EGEN, ENSAMtid med dig varje dag...Minst 1 timme/dag med fokus på bara honom brukar man säga inom barnpsykologin ;)
Men de går över... dock fortare om du medvetet fokuserar på honom varje dag...
*kram*