söndag 23 januari 2011

Inte mycket till sömn för mig inatt. Myran höll mig vaken till halv sex. sedan var det amningsdags igen vid halv åtta, och sedan vid tio. så ja.. jag är en zoombie idag skulle man kunna säga.
Inte riktigt kommit in i denna sömnlösa värld igen. men vet att man vänjer sig lite med tiden..
Jag som ÄLSKAR att sova, det är ju underbart. och det bästa som finns när man är riktigt, riktigt trött är att krypa ner under täcket. Men nej, den känslan får nog vänta ett par år eller så.. :/

Ikväll kommer Underbara och fina vännen Hanna hem till Uppsala igen, så hoppas att man ska få kunna hinna med och träffa henne denna period hon är hemma.
Jag har ju varit lite borta sista tiden.. så inte blivit mycket av det!
Har för övrigt knappt träffat någon alls. Men Hanna är ju den som jag brukar träffa mest.. och som man då saknar på en gång när det inte blir som det brukar.. :)

Någon som har något bra film-tips till någon av de kommande vakna nätterna??!!
Det går ju INGENTING bra på tv då, och SPECIELLT INTE på helgerna. Helt värdelöst!

1 kommentar:

Meeandmyworkout sa...

Hej gumman!
Oj vilken liten piggelin ni har därhemma! Förstår att du är trött!
För att få lilla Myra att förstå att det är natt och att man sover då så ska du inte tända några lampor, ingen tv etc etc. Hårda bud här:)
Provat och ammat på sidan? Jag ammar ju också på natten men Hanna somnar fort vd tutten och ligger sen där och känner sig trygg. Sover alltid och ammar. Prova det! I början sov jag inte så bra/djupt eftersom man är rädd att glömma bort barnet men efter bara några dgr så vänjer du säkert dig.
Jag brukar vakna till ibland av att hon släppt tutten då brukar jag lägga över henne i spjälsängen som står precis brevid vår säng.
Så gumman, inga filmer på nätterna!!:) Lycka till:)
Det viktigaste är att du inte tänder upp några lampor..