fredag 8 oktober 2010

Läkarbesöken igår gick bra.
Mitt var ju bara ett vanligt rutin-besök, mamma och Robin satt i väntrummet och lekte under tiden. Sedan var det bara en timme tills vi skulle vara på samma ställe med robin, så vi gick och fikade och åt "lunch" under tiden.

Robins kallelse gällde hans astma iallafall, jag förstod ju ingenting när kallelsen kom, då jag inte ringt om något. Men de ville kolla upp hur det gick med medicineringen osv.
Han lät bra på luftrören, tills jag nämnde att vi brukar få ta medicinen när han anstränger sig, då fick Robin gå ut och springa 100 varv (det var nog det med) i korridoren. OCh när hon sedan lyssnade så hörde hon att han hade nån inflammation(??) på vänster lunga. SÅ nu blir det till att öka hans medicinering i 2 veckor, för att se om detta försvinner.
Vilket det säkert gör.

Sedan var ju även Jerry till läkaren igår. Då han varit JÄTTE trött sista veckorna, han har kunnat lagt sig vid sju tiden utan problem, och det är inte han. Sen har han haft yrsel och huvudvärk.
Jag hade inte ens tänkt på att det skulle kunna ha att göra med att han ramlade här för några veckor sedan. Men så var det ju. Lätt HJÄRNSKAKNING. Men det skulle gå över av sig själv.
Var han inte bättre om två veckor, så skulle de göra en skallröntgen, men läkaren tyckte att om det hade varit en blödning eller nått annat som inte är hjärnskakning, så borde det ha blivit värre för länge sedan. Så det är det nog med säkerhet inte.
Så går det när man är full och röjer runt.. ;)

Fick iallafall tag på en graf ritande miniräknare igår. 700spänn ÅT HELVETE känns det som. men men, MÅSTE ha den i kursen. så inget att tjafsa om.

Kvällen (igår) spenderade jag hemma hos Hanna, som kom hem igår kväll igen.
Det var mysigt. Lite spontan-besök sådär.

Nej, ska göra lite nytta.
Ikväll blir det Idol med trevligt sällskap!! :)

Inga kommentarer: