tisdag 7 december 2010

Förlossningen inatt..

Fick åka in i natt för kontroll. Då jag hade täta sammandragningar under 5 timmar.
Några gjorde riktigt ont, medan vissa gjorde mindre ont, så ringde upp för att höra, då läkaren sagt åt mig att åka upp om de kom tätare än 4/timmen.
Och fick åka upp för bedömning.
Öppen 1-1,5cm, livmodertappen var mjuk men 1,5cm kvar. Tydligen kan man öppnas samtidigt som den försvinner som omföderska.. Mycket man inte vet.. :S
Blev iallafall inte kvar så länge, skönt det, bebis mådde bra.
Så nu känner man sig skapligt förvirrad.
vet att det inte behöver hända så mycket de kommande veckorna ändå kanske.. Men det visar ju iallafall att sammandragningarna påverkar kroppen.
Känner mig inte speciellt redo för en förlossning än, så jag hoppas att detta avstannar nu. Så att man kan få ladda ordentligt och fixa klart allt som ska fixas, både inför bebis ankomst samt inför julen.

Nu ska jag lägga mig en stund, inte sovit många minuter inatt eftersom man haft ont.
Har fortfarande ont ska jag väl tillägga.. men Måste försöka vila en stund iallafall, även om det är svårt att sova för alla sammandragningar.
Behöver väl kraft OM något skulle hända.
Jerry är iallafall inställd på bevakning på jobbet!!
Men som sagt.. kan vara VECKOR kvar med. Så får se..
Oroar mig väl extra mycket eftersom man inte känner sig bekväm med tanken på att man ska ligga där snart!! Men inte mycket man kan göra åt det nu.. :/

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud då kanke det är dags snart......Det kommer gå superbra gumman:) Tänker på dig hela tiden:) Sänder över lite styrka till dig kramis Agge

Kicki sa...

Med Vickan som är min nr 2 och enl datum skulle komma 6 januari, så hade jag öppnat mig så pass redan 18 dec att barnmorskan trodde jag skulle få henne innan jul, men sen kom hon inte förrän 7 januari. Men jag tog det då jättelugnt och gjorde inget i onödan, ingen julhandel utan bara vila, ville ju att hon skulle komma på rätt sida av nyår. Så vila vila och åter vila så kanske bebisen vill stanna kvar ett tag till och växa på sig. Kram och lycka till med bebisen och förlossningen!

A-K sa...

Oj hoppas bebisen vill stanna lite till! men oavsett när det sker så kommer det gå jättebra! Jag fick också gå till Aurora med Tova pga ev den hemska förlossningen med Alvin, och jag vill trösta dig med att jag fick en fantastisk förlossning denna gången! Hoppas du får det med!
Vilken vecka är du i förresten?

Kram!

pillan85 sa...

Kicki: skönt att höra. :) Kram
A-K: Jag är i vecka 36. Så Hon får gärna stanna en liten stund till, så att man slipper att ligga kvar för länge efteråt. Men man kan ju inte direkt påverka det. SKönt att höra att Tovas förlossning gick bättre. Jag hoppas verkligen denna gör det med!! Kram!!
Agge: Jag håller dig uppdaterad.. :) Tack Gumman!! Kram