torsdag 23 december 2010

Ja, imorgon är det julafton då. Och då kommer tomten.. :)
Har en kille som alla andra barn tjatat om detta nu i en evighet känns det som, så imorgon är det äntligen dags!! Skönt.. sen är det bara ett års tjat till nästa gång.
Inte hunnit med mycket alls idag. Alla julklappar ska ju slås in, inte hunnit med en enda..
Men det får jag fixa ikväll helt enkelt.

Dagen imorgon är stressig som vanligt. Det är det alltid för oss, eftersom vi spenderar julafton på 3 ställen jämt. och imorgon är inget undantag. Men det är ett MÅSTE för mig, då jag vill hinna med och träffa alla. Känner dock att min mage kanske skulle må bäst i att strunta i det i år.
Men men.. nu är det som det är, och vi får hoppas att lillan inte bestämmer sig för att komma ut innan eller imorgon! Lite små panik över det, då jag vill spendera julafton med Robin och inte på sjukhuset. Även om det skulle vara den bästa julklappen man kan få, så tror jag inte att hon i framtiden kommer gilla att fylla år på julafton, så nej, hon får vänta!!

Vart en tripp upp till bedömningsmottagningen idag igen. Det har ju varit lite lugnare i magen sista tiden. och på förlossningen sist så höll de på HUR LÄNGE SOM HELST för att få henne att vakna där inne. Vi fick inte åka hem förrän hon hade varit vaken ett tag.
Samma sak var det på MVC idag, hon buffade och bökade som bara den, men hon ville inte vakna till. Så barnmorskan bestämde att vi skulle åka upp. Det såg bra ut, tack och lov!!
Hjärtljuden är jätte fina. Hon är väl helt enkelt en trött liten tjej, samt att de trodde att alla mina Sammandragningar/värkar även kan göra henne lite tröttare.
Men skönt att man nu kollat upp det, så man kan slappna av lite imorgon, även om jag ska och kommer hålla stenkoll på att det rör sig med jämna mellanrum.

Nu ska vi äta middag. sen blir det lite julmys, innan allt ska slås in. Så GOD JUL PÅ ER ALLIHOPA!! Ha en super bra dag med mycket God mat och Trevligt sällskap. :)

Inga kommentarer: