onsdag 8 december 2010

Lugnat sig lite här hemma iallafall.
Sammandragningar kommer iof hela tiden, men de är inte 4/ timmen. samt att de inte är så starka. TACK OCH LOV!! Men har en ihållande menssmärta, som sitter i konstant.
Det kunde tydligen påverka. Men vi får se.
Imorgon är det MVC-besök. Ska prata lite mer med barnmorskan då om vad som händer och sker framöver..
På fredag är det dags för Ultraljud igen, för att se om bebis mår bra där inne, om jag inte minns fel så är det bara flödes-kontroll (??) och ingen direkt tillväxtkontroll.
Så man lär väl kanske inte få veta om det växt eller inte. Vet inte ens om jag ska träffa någon läkare eller inte.
Annars är det nästa fredag (17) som jag ska på tillväxtkontroll igen.

Sedan fick jag tid för bedömning för igångsättning först den 29e. Känns inte så kul.
Just nu känns det ju som om vi redan kommer att ha vår bebis då.
Men det fanns inte några tidigare läkartider, så jag kan ju inte göra så mycket åt saken.

Vi tog iallafall in spjälsäng, och bebiskläder igår. Så att det är klart.
Hade tänkt vänta ett tag, men eftersom sammandragningar och allt spökar just nu, så kändes det som att man vill ha det gjort.
Robin visade sin första tendens till svartsjuka på den kommande bebisen igår med, och det var självklart när vi monterade spjälsängen och ställde upp den brevid vår säng.
Då kläcker han ur sig.. "Jag tycker inte att det är nått roligt det där med bebisen".
Jag frågade om det var för att bebisen ska sova i vårt rum, och det var det ju.
Men vi fick förklara en stund för honom, varför och självklart att han med får sova i vår säng om han skulle vara rädd eller vilja det någon natt. Tror det hjälpte lite.
Men nu börjar det.. :)

Hann med och plugga en del igår med. SVÅRT. Mycket information som ska in, och fastna.
Men har några dagar till på mig.. Så det blir nog bra!

3 kommentarer:

Caroline sa...

Spännande! Bebisen kan ju komma när som helst!

Det kommer säkert bli en del avundsjuka på bebisen men mycket kärlek med. :)Trodde vår tjej skulle vara mer sotis än vad hon varit faktiskt.

pillan85 sa...

Ja men det hör väl till också. Syskon ska väl vara lite avundsjuka på varann med.. :) Vi får väl se hur det går.. :)

Linda sa...

Hej! det där med flödeskontroll är när de mäter flödes i navelsträngen. hur vet jag inte men jag minns att de sa att Leons dålliga tillväxt när han låg i magen kunde bero på att det va ett dåligt flöde i navelsträngen.. Men det gikc ju bra endå.. va på många tillväxt ul. när han föddes va han 46 cm och vägde 2630. inte helt jätte liten.