torsdag 2 december 2010

MVC-besöket gick väl sådär idag.
Magen har fortfarande inte växt något, så har nu stått still i 6 veckor.
Fått tid för ett till Ultraljud imorgon, får se vad de säger då.
Men barnmorskan rådde mig till att börja plocka från barnkläderna.. för att det är tydligen inte ovanligt att de som hon sa "plockar ut" barnet tidigare om det inte växer.
Tycker detta känns lite väl tidigt, men får se vad de säger imorgon.
Ultraljudet kanske ser super bra ut, inte för att jag litar så mkt på det eftersom de hade så pass mycket fel när det gällde Robins vikt. Men men.. tydligen det bästa sett de har.
Blodtrycket mitt ligger iallafall fortfarande bra. Skönt det!

Så har haft en lite förvirrad dag idag.. mest gått runt och känt mig super stressad ifall det nu skulle bli så att hon får komma ut lite tidigare.. hur ska man då hinna med allt?!
Inte nog med att man inte ens köpt vagnen än, utan det ska inhandlas alla julklappar och allt sånt. Och OM det skulle bli så att hon skulle komma nu, så lär man ju bli kvar på sjukhuset fram till julafton känns det som.
Men som sagt.. SKA INTE FÅ PANIK ÖVER DETTA NU, det kanske ser superbra ut imorgon.

Annars har Robin vart på väldigt bra humör idag. skönt det. Det pendlar verkligen från dag till dag här hemma..

Imorgon är det först Aurora-samtal kl 8. sedan Ultraljud kl 11.45.
Så det blir en heldag på sjukhuset för min del känns det som. får se till att roa mig lite där emellan. inte så stor idé att åka hem, speciellt inte när man inte har körkort och kan ta sig till och från sjukhuset på det sättet.
Ja det är väl ungefär så det ser ut.
Håll tummarna för oss imorgon nu.. :)

1 kommentar:

Meeandmyworkout sa...

Håller alla tummar och tår att hon väger hyffsat bra så hon får ligga kvar i magen några veckor till!
Och du, tänk inte på julklapparna om hon kommer ut. Din familj klarar sig nog utan en klapp:) Ni kan väl inte ge bättre julklapp i sånt fall, en liten tös:)
Stort Lycka till imorn och glöm inte att uppdatera:)