söndag 19 december 2010

Fortfarande ingen förändring här hemma. Ont som fasen, men inga regelbundna värkar. Less, less..

För varenda dag som går så känner jag mindre och mindre igen den där tjejen som tittar tillbaks på mig i spegeln. Läppar, näsa och kinder är dubbel size just nu. Och mina redan små ögon existerar nästan inte längre..
Har egentligen inte gått upp sådär jätte mycket denna graviditet, inte ens 9 kilo. Men de sista 3 av dessa har jag gått upp sista 4 veckorna, till och med mindre. Så det kanske förklarar hur mycket vätska man samlat på sig bara sista veckorna.
Men det är sånt som hör graviditeten till helt enkelt.
Förhoppningsvis försvinner vätskan fort sen.
Magen min har i stort sett försvunnit, den har sjunkit bra långt ner.. oerhört skönt då man nu kan andas lite bättre. :)

Jag tillhör ju den sorten som kanske inte tycker att det är sådär super kul att vara gravid, med tanke på kroppens alla konstiga förändringar, så som extremt svårt att röra sig, all konstig smärta som dyker upp på alla konstigheter ställen, den enorma tröttheten och ja allt annat.
Men samtidigt så känns det lite sorgligt att detta kanske är sista gången man är gravid med. Nu vet man ju aldrig det, men det KAN ju vara det.
Så försöker att verkligen ta vara på de stunder som lillan sparkar och rör sig där inne. För det är ju en magisk känsla.. trots allt. :)

Idag ska jag försöka att plugga så mycket som möjligt. En del som ska hinnas med innan jul, om man ska få någon jul-ledighet.
Skönt att det bara är söndag idag. :)

Inga kommentarer: