tisdag 4 november 2008

Inte gjort så mycket alls sista tiden känns det som.. ändå så har man hela tiden fullt upp. Fattar inte.. hur kan det vara så, egentligen?!

Agge, Mogge och Moa var här på fika en snabbis i söndags.. igår vet jag inte riktigt vad vi gjorde, men dagen försvann bara.. Robin krånglar fortfarande med att sova, fattar liksom inte, för det är inte så att han tar igen sömn på dagen eller att han somnar lättare om han sovit dåligt föregående natt, utan han vill bara inte sova. och vaknar HELA tiden. Håller på att bli tokig vissa kvällar då man inte får göra annat än att springa in till honom hela tiden. Tar på krafterna, plus att man själv tappar tålamodet rätt lätt och nästan blir irriterad. sjukt hur man funkar.

Ja, det är ju inte direkt lätt att vara förälder ibland. Det kan ju ingen påstå tycker jag.
Men det är väl det som är meningen med, att det ska vara prövningar hela tiden, finns kanske något syfte med det också.
Han är iallafall en riktig trotsig 2-åring. Fasar för hur det här kommer sluta. Men det är sjukt att det nästan bara är mot mig som han beter sig som han gör. Det går ju bra med Jerry. och på dagis är han en "ängel". haha.. ja.. en annan ser ju alla sidor som den lilla gossen han. Men han är ju otroligt charmig med, den lilla busungen. för full med bus är han verkligen!! och bilar är fortfarande favorit sysselsättningen. och ALLA som kommer innanför vår dörr ska naturligtvis leka med bilar med honom, TYCKER HAN. haha.

Det går väl rätt bra med att jerry nu jobbar kväll, det är läggningen med robin som i så fall är problem, och som gör att jag kanske önskar att han kunde jobba dag någon dag i veckan. Men det är väl en vanesak med.. går väl över. och att han somnar lätt och sover HELA natten snart.

Trivs bra i lägenheten, förutom att jag känner mig iakttagen vissa dagar, sjuk känsla. Det går liksom inte att beskriva, men det är obehagligt. Fast det är väl inbillning som vanligt.

Sökt jobbet med, det jobbet jag verkligen vill ha. så nu är det ju bara att hålla tummarna på att de kontaktar en och att man åtminstone får komma på ett personligt möte. men men.. sån tur ska man väl säkert inte ha.

Ska lägga ut lite bilder med. Har bara inte tagit så många sista tiden..

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej bruden!
Jaså har du en liten trotsing där hemma:) Det går över, jag lovar:)
Tror du att du kan lägga över alla bröllopsbilder du har från bröllopet på en skiva och skicka hem till mig?
Puss o kram