fredag 3 april 2009

mer sjukhusbesök..

Vart ett tredje besök till barnakuten idag.
Första skrev jag ju om sist i onsdags på dagen, sen fick vi åka upp på natten där sen då han hade svårt och andas. vilket gjorde oss rejält uppskrämda. Han fick då inhalera och kunde sedan andas bättre.

Läkaren hade skrivit ut fel penicillin, så i torsdags så fick vi ringa runt för att få rätt sort utskrivet. En läkare på barnakuten kunde fixa det till slut.

Sen i morse så åkte vi upp igen, då han inte har ätit alls sedan i söndags. och vi har knappt fått i honom någon vätska heller.. så nu har han legat på våran soffa sedan i måndags och varit helt utslagen. inte lekt en enda minut.. och han pratar inte ens..
Så idag när vi kom upp, så fick vi tvinga i honom vätske-ersättning, vilket inte var kul alls. då han får sån panik. Sedan gjorde de en lungröntgen med, som var bra.. eller ja, han har ju som sagt lunginflammation.
Sänkan hade höjts från 80 till 90, så den var högre idag... men efter han fått i sig lite vätska så återfick han färgen i ansiktet igen. så vi fick åka hem..
Eller jag fick åka hem tidigare, då jag började må skit illa. så nu har man säkert åkt på magsjukan eller nått.. orkar bara inte mer nu, denna vecka har varit tillräckligt jobbig ändå.

vi ska iallafall vänta ett par dagar till och se om han blir bättre.. men penicillinet borde börja ta lite nu tycker jag. Brukar ju annars bli bättre redan efter första dagen..

Hoppas ni alla har kunnat hålla er friska iaf!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Pussa min älskling från mig!!!

Martina sa...

Hoppas medicinen börjar verka nu.
Det är bara att ringa gumman om du vill, när du vill, förstår om det är jobbigt.
Usch jag får panik bara av läsa allt du berättar om andningen..
Krya på er nu och hoppas verkligen du inte åker på nån magsjuka mitt upp i allt.
Kram från oss!!!