måndag 17 augusti 2009

Trots ångest hela dagen igår, och panik inför idag, så började dagen väldigt bra.
Robin var rätt så pigg och glad i morse, och det var inga större problem med att gå iväg till dagmamman, så fort jag sa att vi skulle gå dit, så sa han att han skulle leka med alla barnen.
Största problemet var när vi skulle ta på oss skorna, vi köpte nya igår, då de han hade innan blivit för små nu under de veckor som han varit hemma. Och NEJ, han skulle ju inte ha de nya, utan han MÅSTE ju ha de gamla (de små). Så han fick faktiskt gå iväg med de för små skorna, men han klagade inte alls. De nya åkte såklart med, och de skulle hon sätta på honom när de ska ut. Vilket jag nästan kan lova kommer gå HUR BRA SOM HELST! Han bara måste ju trotsa mamma.. haha.

Talade om att han varit blöjfri nu i två veckor, utan större problem. Har väl hänt 3 olyckor tror jag, och två utav dem kan jag nästan lova bara var trots. Då man frågar honom om han ska kissa, självklart när han inte är på det bästa humöret, han skriker nej och ungefär 2 sekunder efter så kommer han "Oj, mamma, jag kissa".. hmmm..
Han är till och med torr om nätterna nu.. eller ja, han har ju blöja, men den är torr på morgonen, och då ska han kissa på toan när han vaknar, han kommer även om kvällarna då han har blöja på sig och ska gå på toan ist för att kissa i blöjan. Han har varit jätte duktig, hittills, men det lär väl komma både en och flera bakslag säkert. Men det är ju så det är.

Pluggandet ska man ta tag i nu idag då. så ja.. får se hur mycket man kommer ihåg.
Ska även nu börja att jobba onsdagar och torsdagar, får vi se hur det går.. det är ju bara totalt 25% ungefär, så hoppas inte att det ska bli problem med plugg och andra jobbet. får se..

Har också en fruktansvärd panik över vårat sovrum. Något måste göras. mår ju dåligt över att behöva sova där.. så dystert. Tyvärr kanske inte ekonomin tillåter den renovering som jag skulle vilja göra, så vi får väl se hur vi löser detta. Jerry bara skakar på huvudet som vanligt åt mina ideér. men han brukar ju aldrig klaga när jag är klar... :)

Annars är väl allt ungefär som vanligt. Var hem till pappa och mari igår och sa ett snabbt hejdå då de åkt till spanien nu inatt. de har köpt lägenhet där.. :)
Sen så var vi hem till Agge och Mogge en snabbis med, barnen lekte och vi vuxna drack kaffe.. ovanligt va?! ;)
Efter det vart det till gränby för sko-köpet, inte så lyckat med en väldigt grinig och gnällig Robin, men det gick ganska fort. Men fy tusan vad dyrt det är med barn skor. Efter det vart det hem till thomas och Karro, där vi åt, blev en väldig snabbis där hemma med. Stressig dag alltså!

Vart med-tvingad ut i fredags av Underbara Hanna. Hade superkul, så ska inte klaga. haha. Men ja, alla vet väl hur jag velar jämt... men det var som sagt super skoj. Hon vet hur hon ska bete sig för att få med mig på såna tokigheter.. ;)

Nej, fram med böckerna och sätta igång då kanske!

Inga kommentarer: