onsdag 16 september 2009

Ännu en morgon som börjar med bråk. Jag förstår inte!!!!
Robin sover ju ändå ganska bra om nätterna nu, somnar runt sju och sover till runt halv sju på morgnarna. Och ÄNDÅ så ska han vara trött och grinig.
Och mitt tålamod är inte direkt det bästa den tiden på dygnet kan jag säga, så det blir väl ganska lätt bråk då.. sen så tar han inte att man säger åt honom utan han springer in på sitt rum, SMÄLLER IGEN dörren och börjar stor gråta. Hur ska han bli som tonåring?!
SUCK!!
Men det finns väl inte så mycket annat och göra än att vara sten hård på sina regler ändå, för börjar man att töja på dem så kommer man väl få ett helvete sedan ist.

Han är iallafall TORR om nätterna nu! Oftast så har han då blöja på sig, men han vaknar när han ska kissa, och blöjan är torr på morgonen, vi har inte bara vågat att ta av den riktigt än, eftersom förra gången vi försökte så gick det ungefär bra varannan natt. så det vart ganska mycket tvättande. och det kändes som om han ändå kanske inte var redo.
Men nu så... kanske ska försöka igen!!

Min Hanna är ju nu i London. Jag saknar henne redan. Inte för att vi kanske skulle ha setts än iallafall, men bara vetskapen om att man INTE KAN ses gör ju att det känns jobbigt.
Speciellt när Robin är på detta humör, då behöver man någon att fly verkligheten med när Jerry kommer hem ifrån jobbet!!

Nej ska väl ta den sista fajten här hemma med att sätta på honom ytterkläder och försöka att få honom att GÅ till Dagmamman. Han brukar vägra.. vill åka vagn.. MEN det är ungefär 50 meter till dagmamman idag, så han får gott ta och gå.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Låter underbart.... Älskade barn!!!!
*Kram*

Anonym sa...

Hej!! Vet inte om ni kanske redan provat men min dotter var lika dan. Grinig på morgonen och det var ett helvette till slut att få ungen klar och iväg till dagis. Jag pratade med bm om det och fick till svar att det kan vara att dom sover för mycket tydligen. Som för vuxna, sover man för länge så blir man nästan tröttare av det. Men iallafall så hjälpte det att lägga lillan nån halvtimme timme senare. Inget mer grin konstigt nog. sen om det beror på det bm sa det få jag nog aldrig veta :) ha det så bra