onsdag 23 september 2009

Har ju som alla vet, en väldigt trotsig liten kille här hemma just nu. Han ska ju bestämma ALLT själv (tror han). Så att det blir ju ett och annat bråk här hemma. Inte alltid lika kul. och idag så började dagen med att bestämma kläder, han vet precis vad HAN VILL ha på sig, men det är bara det att det inte matchar det som jag hade lagt fram igår..
Han vill ha kläder som man skulle ha om det vore 30 grader varmt, och det går inte riktigt jag med på.
Dagens andra bråk: Han vill ha saft istället för mjölk till frukost, mamma ger sig inte där, och han lägger sig ner och skriker, går inte på sitt rum och SMÄLLER igen dörren och skriker "jag viiiiiilll ha saft mammaaaaa" "jag måste ha saft mammmaaaa".
Hmm.. Hur kommer han bli när han är 14 undrar jag?!

Jerry fick en akut tid hos tandläkaren idag, nu på morgonen. Min karl är ju då RIKTIGT riktigt rädd för tandläkaren, och har inte vart hos tandläkaren på säkert 5 år.. men det är bara det att han inte har kunnat tugga på höger sida på ungefär 1,5 år. och nu har det ju såklart blivit ännu mer problem och då han inte kunde stänga munnen och bita ihop, så hade han inte så mycket val än och ringa. Får väl se om de skulle proppa honom full med lugnande först eller hur det blev.
Jag är ju ungefär lika duktig jag på att gå till tandläkaren, så jag bara väntar på att jag själv ska få väldiga proböem snart, så att man måste ta sig iväg.. VILL INTE!!!

Ska jobba idag med. så det blir full fart. Sen när jag kommer hem så ska jag skicka iväg jerry till affären för att handla bakingredienser till på torsdag. Då jag fyller år.

GRATTIS AGGE OCH LINDA PÅ FÖDELSEDAGEN IDAG!!!

Inga kommentarer: