lördag 19 september 2009

Just nu håller jag på att bli galen!
Detta beror på min OERHÖRT trotsiga unge. Jag blir tokig.
Han kan verkligen inte lyssna på vad man säger.. utan gör allt som HAN VET att han inte får, och som har vetat hur länge som helst och tidigare aldrig gjort.
Idag så skulle han rita, han ville rita med sina nya pennor, och självklart.. det fick han ju, han tar en penna och går fram till väggen (VITA) i vardagsrummet och börjar rita, samtidigt som han tittar på mig.. Jag blev TOKIG!!!
HAN VET ATT HAN INTE FÅR!! och har aldrig ritat på väggarna förut.
Så nu har jag beslagtagit ALLA hans pennor, och han kommer inte få använda dem mer idag.
Men vad gör man?!
Är det bara att stå ut och det går över om ungefär ett år eller?! åhh.. en evighet!

Jerry är och rensar ur lägenheten. eller ja, det lär väl inte bli klart idag. Långt ifrån. Men de skulle iallafall åka och kasta en massa som ska kastas. Det är ju inte bara en grej han ägde.
Men ändå skönt att ta tag i det någon gång..
Jag själv är alltså hemma med Robin (den trotsiga ungen) helt själv, och ja, mitt tålamod är inte direkt på topp idag kan jag säga!
Och han är inte den gladaste just nu när jag tagit ifrån honom hans pennor.. hmm..
Ja.. någon som vill byta liv med mig ett par timmar kanske?! :)

Inga kommentarer: