måndag 26 oktober 2009

En väldigt bra morgon. Vaknade på ett väldigt bra sätt, inga snuskiga tankar nu bara.
Men så var det :)

Robin var pigg och glad för att få gå till dagmamman efter att han vart hemma en hel vecka nu. Så det gick ju hur smidigt som helst! inte speciellt trött var han heller..

Jag och Jerry håller på stenhårt nu för att försöka få Robin till att vara "napp-fri" till jul. Så får bara hoppas att det kommer gå bra när man väl tar nappen för gott ifrån honom. Men vår sten-hårda taktik har gått bra nu i helgen. Han klarar sig ju utan den hela dagarna. om han vill och vi inte låter honom.
Märktes jätte tydligt i lördags, han var pigg och glad.. visst trött, men ändå på bra humör. Sen fick han nappen, och han blev SUPER trött. och somnade nästan på en gång. Det liksom syndes verkligen i ansiktet på honom, hur han njöt av den där nappen, och tröttheten kom hur fort som helst! läskigt nästan.
Alla vet ju att han är en riktig napp.kille, som helst vill ha 10 nappar på en gång, och de ska sättas fast i ansiktet, och mellan tårna.. och ja i munnen såklart.
Men som syster sa, det är ju bara det "steget" kvar.. allt annat har han ju slutat med.. dvs Välling och nappflaska (i februari), sen blöja på dagen (i somras) och sen blöja på natten, ( ungefär samtidigt som dagblöjan försvann). Så det är bara nappen kvar.

Jag sitter och väntar på att mitt kaffe ska bli klart, så ska jag sätta mig ner och plugga.
Skönt och komma igång efter helgen och förra veckans sjukdomar. I morgon är det pluggdag med S. Är ledig från jobbet hela veckan, då det är Lov. Så det blir extra mkt läsning ist.

Puss på er!

Inga kommentarer: