onsdag 25 februari 2009

Ska man aldrig få ha ett bra fungerande internet?! Är så less. Hela dagen idag har det krånglat, åtminstone de timmar jag varit hemma. och det är ju en del, eftersom jag varit hemma med robin idag på dagen. Andra dagen i rad nu som han är hemma från dagis.
Han hade feber i måndags, och var allmänt grinig. Men idag har han varit feberfri och som vanligt igen. Tanken är att han ska gå på dagis i morgon igen.. om det inte skulle inträffa något nu under natten..

Annars har denna dag gått fort. Hade besök av några gubbar från ragnsells i morse. de skulle göra nått i köket, spola rent om jag inte minns helt fel. Försökte få robin att inte vara i vägen, då han var väldigt intresserad utav det de gjorde. Men han som höll på i vår lägenhet var väldigt pratglad mot robin, så robin fick hålla i hans ficklampa och lysa in under diskbänken, vilket robin tyckte var jätte kul. Han har pratat om det hela dagen sen.

Har storstädat här hemma, det behövdes verkligen. Inte städat ordentligt nu på ett tag. Tagit en paus från mitt städande.. behövdes det med. Men nu är det skinande rent och fint igen.

Hanna kom hit en stund efter jobbet med.. trevligt med lite vuxen sällskap. iof så lekte hon ganska mycket med robin den stund hon var här. Robin liksom stjäl alltid henne ifrån mig med sina hundögon och tjatande.. haha.. men men.. det är kul och se att de kommer så bra överrens som de gör. Han tjatar ju jämt om Hanna, både när hon är här och inte.

Sen har jag jobbat några timmar när jerry kom hem från jobbet.. och ja, det är väl ungefär det som jag gjort idag.

I morgon tänkte jag att jag skulle ta tag i robins vägg igen. behöver ju justeras lite på en del ställen.. så bara hoppas att man hinner med det.
Garderoben kommer nog att få vänta några dagar till.

Ska ner till syster i helgen, så får väl ta garderoberna nästa vecka, eller nått.. ganska fullt upp den här veckan. skönt det med, för då går tiden så fort.

På lördag är det bara två veckor kvar tills jag åker.. sjukt vad fort tiden gått. Men har ju ångest dels för flygresan och sen för att man ska vara borta från robin och jerry. Vet ju redan nu att jag kommer sakna dom förbaskat mycket, och det gör det ju jobbigare att åka. Men jag behöver semester nu.. inte varit utomlands på fyra år, så ska bli skönt att komma iväg till solen. MEN kommer ju bränna upp mig som vanligt, jag och solen är inte direkt vänner.. om man man säger så.. alltid så ser jag ut som en ILLRÖD tomat första veckan. Men det är väl bara att acceptera, och försöka att vara noga med solkräm, även om det säkert inte kommer hjälpa heller..

Inga kommentarer: