tisdag 5 januari 2010

Vart en lite konstig dag idag, inte alls som jag hade tänkt mig.
Men men.. när man har barn så kan man väl kanske inte räkna med att allt ska gå enligt planerna.
Lämnade Robin hos Dagmamman vid halv nio i morse som vanligt. Hade tänkt kunna plugga ordentligt, tills han kom hem vid halv fem som vanligt.

Men Jerry är sjuk, och kom hem innan vi gick iväg faktiskt. Där insåg jag ju att pluggandet inte skulle bli som vanligt. är van med att ha det tyst och bara vara jag. Nu hade jag ju en sjuk jerry i soffan med.
Sen så när jag kom hem så ringde jag till vårdcentralen igen angående robins hosta, eftersom han är inne på sin nionde vecka, och det inte har blivit bättre.
Räknade inte med att få en snabb tid, då man alltid brukar få vänta åtminstone en dag. speciellt i såna här tider, då ALLA verkar vara mer eller mindre förkylda och hostiga.
Men vi fick tid idag. kl 14. Så det var en väldigt snabb läsning på morgonen för att sedan åka iväg till vårdcentralen.

Besöket gick snabbt och bra, märks att han börjar bli äldre och man faktiskt kan prata med honom på ett annat sätt. förut fick han panik bara han såg en person med sjukhuskläder.
Det visade sig såklart att de inte kunde göra så mycket där, utan att jag ska ringa barnläkarmottagningen på Liljefors, då han behöver en starkare astma medicin, som ska hjälpa även mot hostan. Så måste komma ihåg att ringa dit på torsdag, om de inte har öppet imorgon.

Så har suttit nu senaste timmarna med böckerna. men har ändå gått bra.

Imorgon är det tre födelsedagar: Thomas och Stefan fyller och Sen Jerrys syster.
Annars är det pluggande och försök till vila för min del iallafall!

Den sjunde ska första två uppdragen vara klara, så inte för mycket vila antar jag att det blir.

Nu ska jag titta på en film på datorn, sen sova! God Natt!!!!

Inga kommentarer: