fredag 18 februari 2011

Igår var ingen bra dag alls. Jag gick hela dagen med gråten i halsen, det var mycket känslor, mycket tankar.. på allt och ingenting egentligen.
Och igår kväll så bara brast allt. Det är jobbigt att gå runt och känna att man bara vill lägga sig ner och gråta, när man samtidigt har två barn som man måste ta hand om, och som gör att man bara inte kan släppa allt.
Nu tycker jag att det är väldigt viktigt att lära Robin att man FÅR gråta, men det är inte lika lätt att gråta framför honom när man inte riktigt kan förklara VARFÖR man är ledsen, och igår var en sådan dag.

Det har varit rätt mycket den senaste tiden.. och det är mycket tankar och känslor som far runt i mitt lilla huvud. Jag kan liksom inte riktigt sätta ord på allt. Men så är det.
Slutet på förra året och början på detta har varit allt annat än lätt på det sättet..

När någon nära går bort så märker man hur fort det verkligen kan gå, och hur nära döden är en egentligen. Man vet ju ingenting om morgondagen kommer att se ut..
Samtidigt så uppskattar man alla runt om en på ett annat sätt, det är lätt att man tar folk för givet.. och att man räknar med att de alltid kommer att finnas där, så kanske det inte alltid blir..
Jag har en UNDERBAR familj runt omkring mig, som jag är så otroligt glad över att jag har.
Vänner som betyder otroligt mycket, och som gör livet lite mer värt att leva.
Man inser hur mycket man uppskattar de som finns där..

Jag och många runt om mig vet vilken känslig person jag är. och jag är känd för att tänka mycket.
Ibland kanske det är negativt men oftast så är jag glad över det, för det gör att jag är väldigt medveten om mina känslor och hur jag mår. Sen kanske man oroar sig över onödigt mycket ibland med.. ;)

Livet är inte alltid lätt eller rättvist. Det är ju så.. tyvärr..
Men det är väl också så som det ska vara.. ingenting man kan göra något åt.
Det gör förbannat JÄVLA ONT ibland. Samtidigt som det är helt UNDERBART ibland!!

Inga kommentarer: