tisdag 1 februari 2011

Svinkoppor!!

Ja, vi har fått svinkoppor i huset. Eller ja, Robin har åkt på skiten.
Så nu håller jag alla tummar och tår för att Mira ska klara sig ifrån detta, och självklart jag och Jerry med. Men värst skulle vara om hon får det.. om det kliar och så.
Så nu är det till att tvätta händerna tusen ggr om dagen.
Såg att han hade fått en på rumpan med nu, så nu blir det till att sprita toalett-stolen hela tiden med. och tvätta sängkläder och leksaker, och gosdjur varje dag.
Vi skulle höra av oss igen om dessa inte blivit bättre på ett par dagar med egen vård.
Men den som kom först ser riktigt fin ut just nu!!
Dessa sjukdomar, och konstigheter!!

Ikväll ska vi hem till mamma och äta middag, och innan dess så ska jag försöka att städa riktigt ordentligt här hemma. Man går ju och plockar och röjer allt sånt JÄMT känns det som, men skulle behövas en riktig rengöring av golv, lister, badrum och kök. Får se hur långt jag hinner..

Myran har sovit ganska bra inatt, så känner mig rätt pigg idag.
Hon somnade vid två, sen var jag upp och ammade vid kvart över fyra, somnade om vid fem och fick sova ända till åtta imorse. 3 HELA TIMMAR. Så mycket det gjorde.

Jag ska försöka hinna med och skriva ner min förlossnings-berättelse med nu de kommande dagarna, har lovat att jag ska lägga ut den.. men tiden liksom räcker inte till.
Men den kommer, jag lovar!! ;)

2 kommentarer:

Jenny sa...

Ska du ta med dig den skiten hit oxå *phuuu*
Får väl gå å köpa sprit då ;)

pillan85 sa...

Det är ett tag kvar tills vi kommer.. så förhoppningsvis så hinner de försvinna.. :)