tisdag 15 februari 2011

Natt-bloggning börjar bli lite av min grej känner jag.. ;)
Nu är det ju inte riktigt natt än, men så gott som.
Men måste sysselsätta mig med något för att hålla mig vaken när Mira vägrar sova.

Sista natten nere i Småland i natt, imorgon vid tio-elva tiden är det sagt att vi ska börja rulla upp mot Uppsala igen, för att med säkerhet hinna hem innan det blir mörkt.
Hoppas på två lika snälla barn på vägen hem, som på väg hit.

Jag kommer säkert få äta upp det här senare, om ett par månader eller så, men måste säga att jag trodde att det skulle vara betydligt mycket jobbigare med två barn än med ett. Men än så länge så tycker jag inte alls att det varit så.
Visst, det är jobbigare när man ska gå ut och har två barn att klä på istället för ett.. och sen har man ju fått tillbaka dessa sömnlösa nätter igen.
Men i övrigt så tycker jag inte alls att det är särskilt mycket jobbigare på något sätt.
Nu skiljer det ju.visserligen fyra år mellan Robin och mira, så det gör nog mycket. Robin är väldigt självständig och klarar ju det mesta själv.. man har ju inte två blöjbarn direkt.
Men man var liksom redan inne i allt.. det var inte så stor omställning för en sjalv som när man fick Robin, då var man ju van att sätta sig själv först, kunna sova hur länge man ville, äta det man ville när man ville, kunna göra det som föll en in på ett helt annat sätt.
Nu har man ju inte det livet längre.. så man behövde inte ändra det.
Plus att jag inte mådde så bra tiden efter Robin kom, så då upplevde man ju allt som ännu jobbigare.

Men jag är positivt överraskad :)
Får som sagt se om det ändras och jag kommer skratta åt detta inlägg sen.. ;)

Vi har idag fikat lite och firat mamma med tårta, inte gjort så mycket annars, umgåtts.
Tråkigt att.behöva åka hem imorgon, samtidigt så saknar jag jerry, så vill hem och pussas med honom.
Barnen med saklart :)
Hoppas det inte dröjer allt för länge till nästa gång bara..

Skickat från min HTC

Inga kommentarer: