onsdag 3 november 2010

Haft två jobbiga dagar nu.
Igår kväll så satte mina sammandragningar igång igen, och de gjorde riktigt JÄVLA ont. och kom väldigt tätt. Var bara 5 minuter emellan. så det vart ett besök till förlossningen.
Där konstaterades att jag troligtvis har urinvägsinfektion, så jag fick antibiotika. Konstigt hur kroppen fungerar egentligen.
Läkaren undersökte mig, och de mätta sammandragningarna Fick åka hem, men måste åka tillbaka om de kommer tillbaka och är fler än 4/timmen. För en till undersökning av livmodertapp och så vidare..
Haft otroligt ont i magen hela dagen idag, legat på soffan/sängen mest hela dagen..
Var iof till Aurora imorse.. eftersom jag inte ville skippa det, eftersom förlossningen trots mina besvär faktiskt kommer närmre och närmre.
Hon skulle iallafall skriva in vår förlossningsplan i min journal idag.. eller ja, den delen av planen som gäller utifall förlossningen skulle starta tidigare än planerat.
Annars så ska jag som sagt gå efter det som vi sagt hela tiden, med igångsättning, men med satt epidural först. Känns okej just nu iaf.
På Aurora så fick jag besöka förlossningen igen, så har varit där 2 ggr på ett dygn nu då. Men detta var bara en liten titt in i förlossningsrum och så.. förra gången så bröt jag ihop totalt, och klarade inte av att gå innanför dörrarna (konstigt hur psyket fungerar). Men nu hade jag ju vart där igår kväll/natt med.. så kändes helt okej.

Hoppas på att värken släpper nu inom ett par dagar iaf. För detta är inge kul alls.
Men ska säga att jag nog aldrig blivit så glad över att få höra att man troligtvis har urinvägsinfektion någon gång.. :) Och att det inte var förlossningen som startat eller nått annat konstigt.
Det konstiga är att jag inte känt någonting.. förra gången jag hade det så grät man ju varenda gång som man skulle gå och kissa. Men inte nu!!

Får se om jag hinner med några Matte-tal ikväll. eller om jag tar en "ledig-dag" och sparar det till imorgon.. och till helgen! Less på att sitta med detta på helgerna just nu.. men vad gör man?!

Inga kommentarer: