fredag 12 november 2010

Tandläkarbesöket gick väl bra igår. Förutom att tandjäveln sitter kvar i käften.
Ska vänta tills efter bebis kommit med att dra ut den, för ut ska den.. tydligen!
Men det visste jag ju.. så nu känner jag mig allmänt misshandlad.. ont i halva ansiktet, efter att de skulle rengöra igår.. och det var tydligen trångt och jävligt.

Varit på MVC nu på morgonen.
Mina värden ser bra ut, blodtrycket ligger kanon, urin utan anmärkning.
MEN jag hade gått ner i vikt, samt att magen inte växt något nu på 2 veckor, så lite orolig blir man ju...
Total viktuppgång på 5 kg ligger jag på nu.. men vi skulle avvakta 2 veckor och se hur det ser ut då. Det var ju i dessa veckor som Robin började "stanna av" med så.
Iallafall som magen min slutade att växa.
Fixerat sig hade barnet med, plus att jag fick stränga order om att höra av mig till förlossningen utifall jag får sån smärta i mage och rygg som jag hade i onsdags, eller om barnet börjar röra sig mindre.
Det positiva med detta livliga barn är att man har ganska stor koll på rörelserna, då det rör sig HELA tiden!! :)
Det behöver ju inte betyda någonting egentligen.. men ändå så känns det lite oroväckande.
Man hade ju hoppats på att allt kunde få fortsätta så bra som det ändå gjort.. (förutom sammandragningarna då).

Idag kommer Hanna hit och myser med oss. Ska bli kul!! :) saknar min vän efter alla dessa plugg-veckor som varit så intensiva, har knappt haft tid att ses när hon varit hemma.
Men det ska det bli ändring på.

Jerry ska iväg med jobbet och spela bowling och käka middag (om jag minns rätt?!)
Så honom lär man inte se av alls idag.
Robin ska hämtas tidigare idag med.. så ska försöka hinna med allt som måste göras innan.

I övrigt är allt ganska bra iallafall.. :)

1 kommentar:

Kicki sa...

Dålig viktuppgång samt att magen stannar av har ju även jag varit med om, ligger det i släkten kanske. Värst var dock med Jennifer där även rörelserna minskade så mycket att vi var in på extra koll på förlossningen. Men hon kom ut sen en vecka tidigare med igångsättning och då vägde hon 2,4 kg, min minsta lilla bebis, den lugnast i magen men vildast nu, Jossan som var tokvild i magen är den lugnaste av dem allihop. Hoppas det löser sig med tanden, ska tänka på dig då jag själv är stor hatare av tandläkare.

Hälsa familjen och ta hand om varandra, snart har du en liten gosig bebis också...

Kram kusin Kicki