torsdag 25 november 2010

MVC besöket avklarat för denna vecka. Magen står fortfarande still, och ligger nu en bit under kurvan. Så fler ultraljud väntas... men jag blir liksom inte förvånad.
Samtidigt så låg Robins tillväxtultraljud på minus 15% och minus 18%, när de gjordes, och han vägde som sagt minus 40% när han kom. Så det var ju inte mycket som stämde där direkt..
Men man kan förstå att det inte är så lätt att mäta på det sättet, vilket de också sagt.. men det är det bästa sätt som de har just nu! Man får helt enkelt vänta och se.
Ska inte oroa upp mig över detta denna gång, iallafall inte ÄN!
Allt annat såg super bra ut, blodtryck, blodvärden och urin är kanon. Så ingenting sånt.
Däremot har jag enormt ont i magen idag, men hon trodde att det är för att barnet ligger så pass långt ner med huvudet. Men det får man väl ta helt enkelt. Det ska ju trots allt ut den vägen med sedan.. hur det nu ska gå denna gång.. :S
Men låg nästan och skrek när hon skulle känna på bebisens huvud.. och om det fortfarande var fixerat. Hemsk smärta. men men.. nog med klagande för min del idag.. ;)

Ska åter sätta mig med religionsboken min. Satt hela kvällen igår med, så det går sakta framåt kan man säga. Skönt att få lite gjort.

Sovit dåligt inatt med.. men brukar för övrigt sova bra, så ska inte klaga på en enda natt!!

Härligt med snö förresten!! Iallafall när det inte är snökaos.
Tänkte hämta Robin med pulkan idag.. han har tjatat om det, så han blir nog glad.. :)
Om det nu inte skulle bli en massa plusgrader och snön försvinner innan dess, men det ser inte speciellt troligt ut.
De skulle ha maskerad idag med, så han var utklädd till Spindelmannen när vi lämnade honom.
Lite kul att de gör såna saker med barnen.. lite roligt i vardagen!!

Nej, åter till allt som ska göras idag! Ha en bra dag!

Inga kommentarer: