tisdag 3 november 2009

Hade bestämt att vi skulle åka till vaccinationsbyrån i morse, med Robin. Då han behöver få sin tredje hepatit B spruta, då det nu gått 6 månader sedan han fick sitt förra vaccin.
Men kön utanför avslöjade att vi ungefär skulle få vänta 3 timmar. ALDRIG!
Det räcker att man kommer att få köa när man ska ta influensavaccinet, men jag står inte i den kön med en 3-åring som är trött och inte alls på speciellt bra humör.
Så det blev till att åka därifrån. Har nu hållt på hela morgonen sedan vi kom hem, med att försöka få tag på NÅGON som kan ta den på honom, men det verkar svårt.
Han är skriven på en helt annan vårdcentral än den som kommunen har avtal med, vilket försvårar det hela ganska mycket.
Väntar nu på att de ska ringa från den vårdcentralen så får vi se. Han måste ju få sin spruta!

Angående vaccinet, svin. Så känner jag mig inte sådär jätte motiverad till att ta det. Men jag SKA, det vet jag.. men dessa köer är ju inte direkt inbjudande.. hmm.. och mer lär det väl bli!
Dessutom livrädd för alla biverkningar. Jag är ju verkligen rädd för ALLT har jag kommit fram till, men jag vet att jag är en utav dem som kommer bli dålig av sprutan. Jag åker alltid på allt sånt där.. vilket betyder att jag med största sannolikhet kommer få svininfluensan med. Ingen skulle väl ens bli förvånad.

Nej, väntar väl på detta samtal, sedan är det dags att plugga lite igen! politik.. inte mitt favoritämne direkt..

Inga kommentarer: