tisdag 3 november 2009

VILKEN DAG!!
Helt slut.. detta ringande om Robins hepatit B spruta. SUCK!
Först ringde jag hans vanliga vårdcentral, dit var vi inte välkomna då de inte sysslade med att ge sådana sprutor sa hon. Vilket jag blev chockad över, då vi tog hans första spruta där.
Så då ringde jag till vaccinationsbyrån för att boka tid, ist för att stå i kö i hundra år.
Men dit ville han inte heller att vi skulle komma, då de hade jätte mycket, och då han tyckte att det inte gjorde något om vi väntade ett par veckor till. Det är bara det att vi redan "gått över tiden" med den sprutan..
Så jag ringde till Nyby vårdcentral, inte heller välkomna dit då han inte är listad där.
STOR SUCK!!
Så vi bestämde oss för att packa in Robin i bilen, med dvd spelare och åka ner till vaccinationsbyrån på stan, för att robin skulle få sin spruta, och då skulle även jag och jerry passa på att ta vaccinet för svininfluensan. MEN det kunde vi ju bara drömma om, vi fick inte komma in då de som satt och väntade FORTFARANDE på influensavaccinet hade suttit sedan åtta i morse.. jo tack tjena!!
Inga nummer lappar kvar, och extremt mycket folk.
Fick iallafall gå före för Robin, då resevaccin går före där. Så det var iallafall skönt.
Nu får Robin inte ta influensavaccinet på 2 veckor.
Och när jag och Jerry ska kunna ta det är ett mysterium, eftersom man jobbar och inte kan köa i 8 timmar.. får göra en fuling och åka och hämta en lapp på morgonen och komma tillbaka på kvällen sen igen..

MEN, vi får se hur det går. Har ju iallafall bestämt mig för att jag vill ta det nu!
Jag är spruträdd, Extremt. Men det går ju över. Vill bara inte ta det när jag ska jobba dagen efter, med tanke på alla som fått extremt ont i armen, inte direkt passande på jobbet!!

Vilken hysteri!

Ska snart över till S och plugga lite, sen blir det Desperata. sen sängen!!
Har ni vaccinerat er förresten???

1 kommentar:

Jenny sa...

Nej det har vi inte.. jag får ju gå före om jag vill, blev t.o.m erbjudna (både jag och H) igår på återkollen på BB att ta den på stört, men NEJ TACK!
Alla ställer vi oss olika till att ta den, jag vägrar i dagsläget ;)