torsdag 26 november 2009

Hemkommen från jobbet. så skönt att veta att man nu kan ägna sig åt andra saker. Även om jag är jätte glad att jag har det där jobbet, så är det ju aldrig riktigt kul och jobba. Även om man vill ha pengarna. Men det är ju sånt man måste.

Känner mig ungefär som om jag vore 80+ i ryggen idag, gjorde det igår med. Vet att man kanske böjer sig och håller på som man inte ska, men man är ju alltid snabb på att ta den lättaste vägen. Även om det skadar mer än det ger kanske.
Kan iallafall knappt gå, men vet att det är bra igen imorgon. så ingen större skada.

Fick ett efterlängtat (?) brev på posten idag. Min operationstid. Den skulle ha kommit innan juli 2008, var det sagt från början. Men idag dök alltså det ner en lapp. 17 månader senare. Eller egentligen så var det ingen tid, men de talade om att det inte hade glömt mig. och att om jag ville stå kvar i kön så var jag tvungen att meddela dem detta. Och det känns ju lite förvirrat just nu, då jag egentligen inte riktigt brytt mig om att det dröjt eftersom jag varit lite livrädd för detta och inte vet om jag vill genomgå denna operation eller inte. det är iallafall 6-10 veckors sängliggande, som jag förstod det. och nu måste jag alltså ta beslutet ganska snabbt. Hur gör man?!
Ingen stor operation, och jag kan väl tycka att ordet operation låter fel också.
Men ni som vet, ni vet. Ingen stor grej alltså. Även om eftervården kommer vara besvärlig.
HJÄLP MIG NÅGON att bestämma mig!!!
Vi får väl se hur det går...

Imorgon så blir det en heldag med böckerna. Hoppas på att det går in vad man läser denna gång. POLITIK är så Inte min grej!! Förstår inte hur jag ska kunna lära mig detta. Jag är inte sådär jätte insatt, och kommer nog aldrig att bli heller. Eller så är detta min chans kanske.
Nej, ska återgå till min trötta son. sen blir det en väldigt lugn kväll i soffan med karln. kanske.

Inga kommentarer: