lördag 28 november 2009

Orka plugga en fredagkväll..

Ja, det var vad lillebror nyss sa till mig. haha.
Ja om jag hade varit 16, eller till och med 18 så hade jag nog inte suttit här och pluggat idag.
Nu säger jag inte att 16 eller 18 åringar är oansvariga, men JAG VAR det då.
Då gick ju fredagarna ut på att man skulle ha roligt. Inget annat.
Man spenderade pengarna som man jobbade ihop. Jag gick iof inte ens i skolan då, så kanske ska hålla tyst. haha. Men vet att jag hellre jobbade för att kunna göra mer saker..
Så smart var jag. och därför sitter jag där jag gör idag. Smart val av unga mig då.
Ett val jag ångrar nu, men samtidigt så får jag betydligt bättre betyg nu än vad jag hade fått då.
Så något positivt finns det väl i valet ändå kanske.
Även om man kanske hade kommit längre vad det gäller en karriär om man bara hade fortsatt ist.

Kvällen har varit bra i övrigt. Först bjöds det på mat, eller ja vi bjöd på mat. sedan vart det såklart Idol. Lite besviken på reultatet. Tycker Calle kunde åkt ist, för Mariette verkar så härlig som person, iallafall genom tv-rutan. Kalle är ganska tråkigt enligt mig. Nog om det.
Sedan dess så har jag suttit med böckerna och försökt att analysera vissa frågor noga. Har gått ganska bra.. även om det kanske hade varit lite roligare att gå ut, som man fått ett par förfrågningar om under kvällen. När jag inte kan och egentligen kanske inte har så stor lust heller, då ska alla andra ut. så typiskt. men det kommer flera kvällar.
Ska skriva in allt jag gjort på datorn nu, så att man kan skicka iväg detta. Hoppas på ett bra betyg. Men vi får väl se.. Sen så ska jag börja med nästa uppdrag. och sen blir det sängen.

Min tur till sovmorgon imorgon, så jag kan väl egentligen sitta så länge jag orkar, men känner inte för att vara för trött imorgon heller.. även om man får sova, så sover man ju inte direkt till klockan ett längre, som jag alltid gjorde förut, innan robin kom till världen.

Vart hemma till pappa och mari en stund idag med, glömde säga det. Det var trevligt och det var ju ett tag sedan man sågs nu. vi har våra perioder. vissa veckor kan man vara där jämt och sen så kan det gå veckor tills man hörs nästa gång. Som med allt egentligen kanske.

Nej ska återgå till mitt. Ha en bra helg!!

Inga kommentarer: