tisdag 21 oktober 2008

Då var denna dag slut med snart.. sjukt vad tiden går fort.
Dagarna bara försvinner, och snart är det ju fasen jul igen..
Tycker inte om julen, eller jo.. det är väl mysigt med alla ljus och julafton och så, men det är så mycket stress också. Stress för att hinna med allt. och sen alltid denna ständiga ångest för VART man ska fira jul någonstans!
Vi kommer väl antagligen att göra som förra året och åren innan och åka runt till alla. Visst, det blir stressigt och jävligt, men åtminstone så får man ju träffa alla. och det är det ju värt.
Bara det att man ska hinna med tre ställen, och helst vara där ett par timmar med.
Så ja, vi får väl an se hur det blir helt enkelt.

Annars är det väl en rätt mysig dag, robin kanske inte uppskattar den så mycket i år heller, han är ju fortfarande så liten, men det är för mig barnens dag. De som ser fram emot alla paket och sånt. Jag tycker mer att det är mysigt med sällskapet och maten. Ingen jul utan julmaten.

Sen denna ångest att man vill kunna köpa så mycket julklappar, och det är så kul, men när man är en så stor familj. och nu dessutom en MASSA barn, det blir verkligen svinaktigt dyrt.

Men det är såklart mysigt med alla ljus när det är mörkt, även om jag gärna skulle vilja slippa snön, så hör det ju faktiskt också till.

Nej, nog med julprat.. ännu ett tag kvar.

Det blir nog soffan för mig resten utav kvällen nu.. inte riktigt pigg. Hoppas på att kunna vakna utan att må dåligt i morgon. Nu väntar jag bara på att gubben ska komma hem, han skulle handla med sig mat. jag har ju inte kunnat äta nått nu på flera dagar, så hoppas att det ska kunna gå lättare om det är nått som verkligen är gott. Vad det nu blir.

Inga kommentarer: