måndag 20 oktober 2008

Vilken JÄVLA dag!

Är helt förstörd.
Dagen började bra, men sen så skulle min hals så klart lägga av. Kan inte äta, inte dricka och knappt prata. Helt värdelöst, plus att det gör så ont emellanåt så jag skulle kunna lägga mig ner och gråta.

Ringde 1177 och fick tid en halvtimme senare, fick sitta och vänta i ungefär 2 minuter innan jag blev uppropad, sen så kollade hon i min hals, skrev ut ett recept och jag kom ut därifrån max 1,5 minut senare. Helt sjukt. Diagnos: Halsfluss. Minns inte att jag haft det förut, eller så var det bra länge sedan. men FAAAAN vilken smärta.

Sen kom vi hem igen, jag la mig på soffan och vilade, har ju magsmärtor med.. inte min vecka tror jag.. Sen fram emot fem tiden så började robin att gråta och vara jätte kinkig.
Vi elva fick vi nog och åkte upp till akuten..
diagnos: öroninflammation.. IGEN!!! tredje gången på inte ens fyra veckor..
Märktes att han börjar bli van, för när läkaren tog fram apparaten som de skulle kika honom i öronen med, så vände han fint ett öra till och lutade huvudet mot Jerry. Vart helt chockad.
Iallafall så har de nu ÄNTLIGEN skickat en remiss till öron. skönt, skönt, skönt. Kanske man slipper det här snart. det är jobbigt för oss, och hur är det då inte för robin som har ont?!

Nej, nu blir det sängen.. ska vara på ica tidigt i morgon bitti. så måste sova.
Hur det nu ska gå med denna hals, och denna son.. =/

2 kommentarer:

annKarolina sa...

nej fy gumman, halsfluss!! stackare! lider med dig! hoppas du mår bättre snart. Här e vi trötta, men annars mår vi bra! När ni blir friska så måste vi ta o ses, uch vad länge sen nu.. kramar från oss

Jenny sa...

Låter mindre trevligt.. hoppas ni kryar på er snart...
Gick det bra på mötet eller är de mord nästa?
Love