måndag 20 oktober 2008

Dagen då jag slutade på Ica

den trodde jag aldrig skulle komma. Trodde jag skulle bli kvar typ jämt, vilket jag tror att många runt mig också trodde.
Men den är dagen är alltså idag! För jag har efter MYCKET velande fram och tillbaka faktiskt sagt upp mig idag.
Eftersom jag faktiskt inte klarar av att vara kvar.. jag gör ju verkligen inte det. Jobbet gör mig ju sjuk.. och hur vettigt är det egentligen!?!
Så för mig egen skull, och för de som fått stå ut med mig runt omkring mig, så har jag tagit det beslutet idag! Lika bra att söka andra jobb istället för att må såhär.
Visst hade kanske varit bättre om jag hittat ett annat jobb först, men har ju faktiskt en 50% anställning inom kommun som jag helt enkelt får klara mig med tills vidare..
och så får man hoppas att man hittar nått ganska snart.

Ska i vilket fall som helst börja läsa lite kurser igen, måste ju få min gymnasiekompetens. samt så hoppas jag på att jag kanske ska komma fram till vad det egentligen är jag vill syssla med, för Ica är verkligen ingenting för mig längre.

Även om man nu är lite orolig för framtiden och så, så mår jag faktiskt redan mycket bättre i mig själv. det känns som om det är en sten som lossnat.. svårt att förklara.

Mår fortfarande PISS i halsen idag.. Jävla Halsfluss.. jag kan inte ens beskriva hur ont det gör.. men att det till och med gör ont när man pratar.. det är det värsta. mat kan jag vara utan. men att inte kunna prata som folk, det gör mig galen.

Nej.. ska nu kika runt lite och se om jag kommer fram till något för framtiden.

STORA KRAMAR TILL FAMILJEN HARTMAN IDAG!! tänker på er och tyra!! Hoppas på att hon kryar på sig snart, och att ni får komma hem snart!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman! Fan vad bra gjort! Tycker att du gör helt rätt! Det viktigaste är ju att du mår bra! Tänkte bara säga att jag håller tummarna att allt går bra! Du vet att jag finns så ring när du vill och behöver prata! Kramisar till dig och familjen/ Agge

Anonym sa...

Hej gumman!
Jag har missat massa inlägg i din blogg men läst ikapp lite snabbt.. Du gjorde alldeles rätt i att sluta på Ica!! You go girl:9
Du hittar nog ett jobb snart ska du se! Kramis