fredag 19 september 2008

2 veckor idag, tills jerry kommer hem.
Lite för tidigt att börja räkna ner, jag vet, men man gör ju det ändå.

Robin var på lite bättre humör igår, inte alls lika osams. haha. Men han har ju sitt humör som sagt, så det blev en del tillsägelser.. HATAR NÄR HAN SLÅSS!!! Blir tokig när man tycker att man gör rätt som säger åt honom, men han ändå fortsätter.. vad gör jag för fel?!?!?!

Däremot så var jag ju tvungen att bada robin igår, vet inte riktigt vad som hänt. men han får verkligen PANIK bara man säger att han ska bada.
Läst att man inte ska tvinga barnen att bada om de VERKLIGEN inte vill, men igår var jag verkligen tvungen, då han hade mat i hela håret och jag redan hade dragit på det ett par dagar.
Det hela slutade med att han sprang runt i lägenheten i panik, när jag tog av honom blöjan så sprang han in till skötbordet och pekade att han ville ha en ny. Fick sedan ta honom i famnen och han höll sten hårt, och sen sätta mig ner med honom samtidigt som jag satte mig ner.
Han satt i mitt knä hela tiden, och verkligen GALLSKREK och det märktes på honom att det var så mycket mer än att han bara inte ville bada. Utan han fick verkligen PANIK. försökte göra allt för att lugna ner honom, samtidigt skynda mig på så fort det gick.
Hade lagt hans bilar i badkaret, som skulle bada med oss.. vilket jag trodde han skulle gilla. Men nej, det spelade ingen roll. han kramp-höll i mig hela tiden..
Tyckte så synd om honom, men var verkligen tvungen. Så nu hoppas jag på att jag slipper göra om detta på ett tag... bara ta det värsta med vatten i kranen, om det nu inte blir som han såg ut igår...
Varför har det blivit såhär???!!! Han har ALLTID ÄLSKAT att bada. Hoppat fram och tillbala i det där badkaret som en fisk, och inte brytt sig om att han fått vatten i ögonen, tvärtom.. han har tagit ett glas och hällt på sig själv i ansiktet.. förstår ingenting?!?!
Varför denna plötsliga rädsla?!

skriver mer senare!!

Inga kommentarer: