onsdag 17 september 2008

Jerry har åkt.

Ja.. då var man själv då. 17 dagar i ensamhet väntar..

Robin var helt förstörd nu på morgonen, det var verkligen som om han fattade att jerry skulle åka. och han tog fram sina skor, och skulle sätta på sig dem och följa med. Inge roligt alls.
Men vi följde med ut till bilen och vinkade.. och det gjorde det lite lättare.
Sen var han jätte ledsen när vi gick in igen, och skrek efter pappa. Men vi hämtade napparna och snuttisarna och gick och la oss i sängen. och sen somnade han rätt snart.
Tur att han inte fattar hur länge jerry verkligen kommer vara borta. Som en annan.

Mamma min kommer ju hit ikväll, har tvingat henne att bosätta sig här med oss. Mörkrädd och allmänt rädd att vara ensam som jag är. Hon är väl kanske inte sådär jätte glad i idén. Men hon har inte protesterat de senaste veckorna när jag nämnt det iallafall.
Dessvärre så är det otroligt med KAOS här hemma nu, men flyttlådor och en massa annat som ligger överallt, så hon kommer väl typ vända i dörren, ska försöka att se till att plocka undan lite innan hon kommer iallafall.
Byta sängkläder och lite sånt.. får se vad hon kommer tycka om våran säng. som knappt jag kan ligga i längre, för man känner varenda fjäder i madrassen. Svårt att somna iallafall.
Men nu har vi iallafall inhandlat en ny.. så det är inte många veckor kvar som man behöver pinas med denna. skönt, skönt.

Annars så kommer Hanna komma snart tror jag. Hon hade stand-by idag, mellan 15-22 tror jag det var, så om hon blir utkallad så åker hon ju.. men annars så kommer hon nog stanna ett tag, som vanligt när vi ses. och det är bra, för kan behöva sällskap nu!!!

Druckit en massa kaffe nu på morgonen för att vakna till. Kan lova att jag sovit väldigt dåligt inatt. Men jag var inte ensam, för det gjorde både jerry och robin med. Jerry var väl den som sov sämst, vaknade vid 4-tiden och då låg han inte ens i sängen. så tror nog att han var rätt nervös, även fastän han sa att han inte var det.

Sen TACK alla underbara vänner som erbjudit mig sin hjälp nu när jerry är borta. Ni är underbara!!! Jag lovar att jag ringer om det är något, det uppskattas verkligen ska ni veta!!!

Inga kommentarer: