måndag 29 september 2008

Sömnsvårigheter..

Tror ni att jag kan sova som vanligt?! Nej såklart inte.. Men är jätte trött.
Ligger bara och tänker på allt och ingenting. En massa som ska göras, kan ju ändå inte göra dessa saker nu, så varför lägga en massa tankar på det nu, istället för att kunna somna och vakna kanske pigg och glad i morgon?!

Kom i allafall på en UDDA sak med våran lägenhet. Badkaret är ju rätt så stort, vilket liksom blivit så att det tar en del av det space som man skulle behöva om man sitter på toa-stolen. Jag kommer ju ner, det är väl inte så stora problem. Men de som är större än mig då?! De skulle ju inte kunna bo där, de skulle ju omöjligt kunna uträtta sina behov, om de inte får plats. De skulle ju då vara om de sitter snett. Men hur kul kan det vara?!

Samma sak gäller mitt jobb.. angående lite större människors problem. Jag kommer knappt emellan kassa två och tre.. och när jag var gravid med Robin så kom jag inte emellan där från vecka 16.. utan då var magen för stor.. Man fick liksom gå på tå och försöka att lägga magen ovanför banden, för att sedan försöka ta sig in. Hur smart tänkt är det egentligen?!
Ska det behöva vara så att man ska mäta folks magar när de är på anställnings-intevju?! Eller ska man behöva och kunna sparka folk om de går upp i vikt?!
För om de inte kommer emellan, så kan de ju inte klara av att göra sitt jobb. Som till exempel mig själv.. det är smalt nu, men om jag nu skulle bli gravid en gång till, då skulle det ju inte gå många veckor tills jag inte kommer emellan igen.
Och nu är det liksom inte överdrivet heller, utan det är verkligen JÄTTE SMAL gång. VARFÖR!? Det är ändå en arbetsplats..

Ja, skitsamma.. men såna saker kommer jag på när jag ska sova. HELT ONÖDIGT!!

Syster och Loke kommer ju åka tidigt i morgon, så måste orka upp och säga hejdå till dem med. Lite taskig känner man sig ju, som tjatat upp henne, men sen knappt haft någon tid till att umgås med dem. Känns inte så roligt. Samtidigt så tror jag hon förstår mig med, då hon är likadan på den punkten. Inte mycket vi är lika med, men där är nog en sak..

Nej, ut och röka och sen sussa kudde. Lång dag framför mig i morgon, som sagt!

Inga kommentarer: